PAGE

BERHUBUNG

Saya mengalu-alukan cadangan bekenaan dengan isu untuk dikongsi bersama para ilmuwan sekalian. Dipersilakan memberi cadangan di

iramriblog@gmail.com

Terima Kasih.

Friday 5 August 2011

Dilema Semasa Mesyuarat (1)


                                                             
mesyuarat bermula 2.30ptg...

Orang yang terakhir hadir tepat pukul 2.30ptg..

PENGURUSI : LATE !

ORANG : on time ...

PENGURUSI : on time is too late !

ORANG : late is better than never ...

PENGURUSI : you are wasting our time by waiting for you !

ORANG : i appreciate my time...

PENGURUSI : u fikir, kita semua yang datang awal kat sini untuk suka2 ka? ingat nak gosip2, macam tu ? ingat mai nak makan sangat ?

ORANG : selain daripada itu ?

PENGURUSI : ni lah masalahnya, tak mau ubah sikap. berapa banyak duit telah dibelanjakan. tapi dok mcm tu jugak. nak tolong macam mana ? kalau sikap yang dok ada mcm ni, tak committed. banyak perkara tergendala akibat peruntukan banyak dihabiskan untuk ubah sikap. agenda pembangunan terbantut, yang tau, salahkan kerajaan. cubalah ubah sikap, banyak benda boleh kita capai dalam masa yang singkat. siapkan kerja lebih cepat, datang awal, pagi tadi pukul 10, dah edar minit mesyuarat yang bulan lepas punya melalui fax dan email, takan tak tau meeting harini kul berapa ?

ORANG : ya..cumaaaa...

PENGURUSI : cuma apa lagi ? alasan ? alasan, alasan, alasan, tak pernah lansung nak beri sebab yang logik ka,munasabah ka, paling tidak pun bagitau sebab yang boleh diterimalah..ni dak, yang tau bagi alasan.. lagi satu, bila orang orang bercakap, menyampuk..apa nak jadi dengan anak muda sekarang, tak hormat lansung pada orang berpengalaman..ingat senang nak jadi pengurusi kalau kail panjang sejengkal ?

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.