PAGE

BERHUBUNG

Saya mengalu-alukan cadangan bekenaan dengan isu untuk dikongsi bersama para ilmuwan sekalian. Dipersilakan memberi cadangan di

iramriblog@gmail.com

Terima Kasih.

Sunday 7 August 2011

Semangat Perbincangan (1)

apabila ketua dan pengikutnya berbincang...

                                                              

Pengikut : salam boss..

Ketua : salam.... masuk, masuk... dok.. dok... aaaa... ada apa cerita ?

Pengikut : gi ni boss.. kewangan syarikat kita ni.. koi lama.. koi tak boleh jadi ni...

Ketua : awat pulak ?

Pengikut : kos kehidupan semakin tinggi.., pendapatan saya dok tera tu jugak.. 

Ketua : jadi, hang ingat nak buat lagu mana ?

Pegikut: lagu baru la bosss..syarikat kita kena keluarkan lagu byk2 bos....br betul lagunya

Ketua : haaaa.. betoi..betoi... sat..sat.. saya nak panggil penasihat saya.. saya perlu dengar pandangan dari penasihat saya juga.. (sambil memetik intercom,lalu berkata "aaa, penasihat.. masuk bilik saya sat")

(kemudian menyambung perbincangan)
aaaa tang mana tadi ?... haaa.. tang banyak lagu tadi.. lagu apa? ronggeng? joget? makyong? 

(penasihat pun tiba dan terus duduk)

Ketua : ni penasihat, dia ni lagu dok mai cerita bab pendapatan.. 

Penasihat : lepas tu dia kata lagu apa yang dia nak ? (sambil melihat pada pengikut)...

Ketua : ntah, lagu apa yang dia nak pun kita taktau, nampak roplah ada la.. apa yang dok roplah sangat ni ?... lain kali baca paper UTUSAN MALAYSIA.. banyak berita yang manfaat kat situ... ni dok idak terpa nak baca politik... haaa.. baca yang ni dulu....

*Majikan diminta sedia laksana gaji minimum akhir 2011*
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0510&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_35.htm
 
sementara saya nak cari lagu apa yang nak dengaq..

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.